Bosnien

Måste bara säga ett par saker som jag kmr sakna. Först igår när jag va ute och lyssnade på bosnisk musik fick jag gåshud så mkt jag saknade bosnien hahaha jag va där för 5 dagar sen. Jag kmr sakna:

- Gå ut i kafice, det kan ALDRIG bli samma sak här. Alltså i Bosnien festar man och släpper loss, till och med utan alkohol -.-

- Bosniernas självsäkerhet, de kan säga och göra vad de vill, dem är sig själva.

- Roliga raggningsrepliker hahaha, jag skrattar ba jag tänker på vad dem sa till mig och mirela.
den värsta var endå "Gledanije ste nego pink kanal"  (=idag har ni fler tittare än kanalen pink)
eller "ti si fantazija, znasli sta je to"? (=du är min fantasi, vet du vad det är?) :P haha (bara för jag bor i sverige betyder det inte att jag inte kan bosniska) :P
haha eller en gång jag hade på mig fotbollströja med Dzeko på ryggen, så sa en kille "Nisam znao da je Dzeko tako zgodan" hahahaha (= jag visste inte att Dzeko har sån fin kropp) eller jag kan inte översätta "zgodan"
eller "smijemli se slikati s vama, da imam uspomenu?" (=får jag fotta mig med er så jag har ett minne) hahah
ja jag hade kunnat göra ett helt inlägg om sånna repliker som e fucked upp.



- Och alla tutningar från bilar, okej det e inte så kul efter ett tag för det e uttjatat. Plus om man inte e beredd på det så blir man rädd och hoppar till HAHAH fast värst är när dem sen skriker ngt genom rutan haha

- Jag kommer också sakna VÄRMEN, det va fucking 40 grader hela tiden? Och från vit till choklad blev jag på 2 dagar.. :(

- KOOONSERTER !!!!!!!! hari mata hari konserten, med över 40 000 folk kom. Det var MÄKTIGT.

- Fester och bröllopp... det e helt enkelt ba kul, att dansa loss med brzo kolo ;) - me liike

- Balkanernas tröghet... hahah här passar det in att säga att dem gjort Pasteta i pizzasmak (till er pastetaälskare som e intresserade) haha. Det e fan sjukt :) och att dem börjar bråka över ett stånd på piaca, och en gång när vi skulle från Visoko kom en man in i bussen med feeeetaste bosniska mattan. Hahaha det roligaste var endå att han hade byxor på sig och vanlig tröja och sen mitt i allt sånna EXTREMA PAPUCE ahahahaha det var en syn !


- PIACA OCH BILLIGA SAKER ! haha lätt, vem hade inte saknat det? Eller det där... "IZVOLITE" eller "GAAACA GAAACA 2 ZA MARKU, 2 ZA MARKU!!" hahahhahaha eller "kosta 10 ali cu samo tebi je dati za 8" hahaha (=det kostar 10 men jag ger dig den för 8)

- Och på något sätt kmr jag endå sakna bosniska tanter som tar mig i kinden och säger att jag är världens finaste och snackar om det i en timme (utan överdrift) Och om jag städar, gör kaffe eller gör mat säger dem DIREKT .. DU ÄR REDO FÖR ATT GIFTA DIG.. vi ska gifta bort dig i DIVIC (min stad- och ja mirela det är en stad nu ffs. har med turister än zvornik i af)

kan rada upp mer men pallar inte just nu :) haha
PÖST & KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0