Meni je mrak i kad je dan

Iz mog srca raste kopriva
koja te je davno opekla


Måste skriva ett inlägg om mig själv, jag måste få ut detta. Alla kanske inte bryr sig och ni som inte bryr er behöver heller itne läsa, måste ba skriva det.

Ibland önskar jag att jag inte var sån person som jag är. Men i livet lär man sig av sina misstag, erfarenheter förändrar en. Om ni någon gång när ni varit små lagt handen på en varm spis, har ni lärt er att aldrig lägga handen där. Det kan man väldigt mkt jämföra med min situation. När man va liten visste man inte om plattan var varm eller inte, men för det riskerade man inte att känna.. utan höll sig undan. På grund av att jag några gånger blivit sårad och sviken sätter jag mig inte i den situationen igen, jag vill inte riskera mina känslor och sätta dem på spel.

Jag känner mig kall, utstrålar ingen kärlek förrutom till min bror och Mirela(och även lite till vissa av mina andra vänner). Jag känner att jag har svårt för att öppna mig. Därför behöver jag en ny person jag kan lita på.. men finns det fler sånna här i världen? Spelar ingen roll om det är kille eller kompis, jag hittar inte den personen. Alla sviker en till slut, även om man inte tror det om en person.

Jag vill ha någon jag kan säga ALLT till, som kommer stötta mig, lyssna, hjälpa mig, förstå och finnas där för mig alltid. Var finns den personen som jag kan ringa klockan 5 på natten och berätta att jag har det svårt? Jag har på sista tiden lärt mig att själv brottas med allt i huvudet, jag får itne ut det. Allt är där inne och alla problem suddar jag bort för jag orkar itne säga det till någon som ändå inte förstår. Att bygga förtroende till någon tar inte 5 dagar veckor eller månader. Det tar minst ett år för att man ska veta att den personen är äkta. I värsta fall kan man tro något bra om någon men till slut är den personen inte alls den du trodde. Och det kan man inse efter 10 år när personen tar bort masken.

Jag har av egna erfarenheter insett hur länge någon kan hålla en mask. Och den gången handlade det om 17 hela fucking år. Så lång tid tog det för mig att märka att den personen inte  var den jag trodde.

so can you blame me for being careful & cold?


Kommentarer
Postat av: Kemo

HAha, i love your blogg nice skrivit and we dont blame you :)

2009-06-22 @ 20:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0