Varför är det tjejer som ska lida :P

Jag tänkte på det idag, altså... Det är tjejer som får lida här i livet, killar softar-chillar som fan.
Idag va amina hos mig och epilera sig. I början skrek hon till då & då av smärtan och vande sin hud till tortyr efter typ en halvtimme, men det är någonting hon måste stå ut med för att ha släta ben på costa. Hon rakade sig(utan kedd) i TRE TIMMAR.


HAHA nej man ser inte att hon på bilden har silikon :P

vi måste:
- epilera oss
- "hålla formen"
- föda barn
- städa, laga mat, försörja familjen osv
- plugga extra mkt för att vi inte kan göra "överskottsjobben" senare. Som typ snickare, byggare osv
- sminka oss för att inte se trötta ut på morgonen, VARFÖR KAN INTE KILLAR SMINKA SIG OCH TJEJER VARA NATURLIGA?
- (plus några personliga saker :P= LIDANDE)

Men i alla fall, det är något man måste leva med för att egentligen. När jag ser min bror eller pappa typ damma.. jag blir denna :O :O :O :O
Varför kan det inte va tvärtom? precis som att killar är förståndshandikappade, retarderade mongolider och kan inte ta en trasa och ta bort damm?


Kommentarer
Postat av: Kevin

Ursäkta men det här ju skandlöst! Vadå att killar chillar-softar som fan!? Vad har du fått det ifrån? Och vem tvingar dig att sminka dig? Det är ju inte bara ni som har kravet att se bra ut? Killar vill vara smala och vältränade och få många tjejer så säg inte att det bara är ni som försöker hålla formen! Om det nu är så du säger så borde du kolla i gymmen där det ungefär är 60% män 40% kvinnor som tränar.. Senaste gången jag kollade så var att föda barn frivilligt i Sverige? Haha skrattretande! Är det din familj som ser ut så här? I många av mina kompisars hem är det mycket delat då båda föräldrarna har arbete och tar hand om lika mycket, i mitt eget fall var det innan så att eftersom att min pappa var arbetslös och min mamma tjänade pengarna till hemmet så städade pappa och tog hand om alla sådana småsaker.. Nej självklart, ni tjejer är ju rätt invalida när det kommer till snickeri? Snacka om att dra ner sitt eget kön.. Finns killar som sminkar sig? Snälla införskaffa dig lite ny information nästa gång!

2011-01-19 @ 20:07:15
Postat av: arnela

omg palla få anfall HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA snacka om att ta åt sig? Ja det är så hemma hos mig för männen i vårt hus inte pallar. Medan tjejer är mer ambitiösa. Hur många killar sminkar sig? Berätta det för mig? Och dem som gör det blir socialt utstötta HAHAH jag har inte någonstans i min text skrivit att ni inte tränar, jobbar osv? Det första snackade jag om raka benen. Men visst så som jag ser det är du lite feminin av dig som sminkar dig och epilerar benen och föder barn, my bad mr 94an.

2011-01-20 @ 13:54:44
URL: http://neelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0