091116

Att tiden läker alla sår, det tror jag inte på. Att man glömmer det förflutna, tror jag heller inte på. Men minnena blir svagare och såren blir till ärr. Som jag sagt innan är tiden bara en illusion, någonting som är påhittat av männsikan för att vi ska få ordning på när det blir natt,dag,vinter,sommar,vår och höst. Det som händer egentligen är att vi bara lever ett liv, där allting ändras hela tiden. Inte ens floderna rinner på samma sätt som från början. Till slut kanske joden går under, men någonstans finns något annat, som kanske precis bildats.

Innuti oss finns en själ, jag vet inte om den försvinner sen, men jag vet att vi alla kommer att dö. Min pappa brukar säga: jag tror vi kommer ruttna under jorden och det var det, men det är vad JAG tror, alla har sina egna slutsatser om vad som händer. Jag som bara är 17, kommer knappt ihåg vad jag gjorde som barn. Jag kommer inte ens ihåg förra året så bra. Jag känner att sommaren var igår, men endå så var det tre månader sedan. Om 4 månader blir jag 18, och jag har inte ens hunnit se mig själv som sjuttonåring. Många säger man ska utnyttja livet fullt ut. Det ska man inte, man har hela livet på sig att göra det man vill och njuta av livet.

Min bror sa en gång "Hellre leva livet 20 år så som man vill leva det, än att leva det 60 år så som man inte vill leva det". Det är sant, men man kan vel hitta något som är medel. Varför ska man göra alla misstag man kan göra, för att sedan lära sig av dem och bli en bättre människa? IDIOTER lär sig av sina misstag, smarta lär sig av andras misstag. Man kanske anser att dem som inte vågar sig på utmaningar är tråkiga personer, men varför utsätta sig för något man kanske sedan ångrar? Och tro att man blir bättre för man testat det, och insett att det var fel? Idioter finns, och därför ska man lära sig av dem, det är dem som gör idiotiska grejer, och ångrar det. Det är deras ångest som gjort mig till den jag är.

sakna sommaren <3 haha det ser nästan ut som att jag inte har ett ben, sånt vigt fanskap är jag

Kommentarer
Postat av: din Doni ;*

måste du vara så fucking snygg lr? damp i näsan?

2009-11-16 @ 10:46:00
URL: http://dblicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0