TJEJER MÅSTE LÄSA!

Okej, Nu är det så att Amina blivit författare och vet hur man beskriver saker och ting...

Trots att de flesta vill förneka det så går det inte. Jag VET att min hypotes stämmer; det du inte kan få det VILL du ha.
Efter många nogranna iaktagelser så har jag konstaterat detta. Det stämmer in precis på alla i min omgivning. Om inte ni vill erkänna det för er själva så kan jag åtminstone erkänna det för mig.
Lyssna nu och känn igen dig. (Detta går till tjejerna mest och ALLA har varit i denna situation)

Du snackar med en kille, första intrycket i DINA ögon är att han är bra, du börjar sakta få upp intresset. Allt går bra, han är rolig, charmig, har attityd and so on.. Tiden rullar och det blir dags att berätta to your dear girlfriends about that guy. Alla blir nyfikna; vem är denna killen ;) Du värsta berättar berättar berättar.. Haj, låt oss se honom! Dom träffar honom.. Dom hittar ALLTID ett fel. Inget märkvärdigt i deras ögon, men deras uttalande om "felet" klistras fast i hjärnan på dig likt en fluga som dras till skit och vägrar släppa taget. Haj skitsamma i det också, du överlever!

Killen fattar intresse för dig, han VISAR det till och med. Gulliga sms, fina komplimanger and so on.. Du gillar det till en början, men sen börjar den lilla känslan i magen som jag personligen döpt till LUCIFER. Lucifer sättter igång, du börjar grubbla, något stämmer inte. Du vill inte mer.. Varför? NO REASON. Neej du inbillar dig massa anledningar och rätt som det är du ger honom den hårdaste dissen.. Grov. Brutal. Asså riktigt brutaaaaaaaaaaaaaaaaal.

Jag kan tala om för dig varför du dissade honom; FÖR DU VISSTE DU HADE HONOM. Du visste du kunde få honom. Han fanns där, likt en magnet lindad runt lillfingret vars sugförmåga aldrig verkade släppa.

En tid går och du ser killen igen, han är inte själv. Han är med en annan. Lucifer sätter igång igen. Något gnager. Det tär på dig. Bristen på information. Vem är hon? Är dom två? Omg, dom två är...ihop. Omg omg omg. SÅ HÅLLER LUCIFER PÅ. Det gnager på dina inälvor, äter upp dig inifrån.
Du vill ha honom.
Hela din värld är fokuserad på honom.
Han är med henne.
Du vill att han ska vara med dig.
Omg, hon har honom och han är INTE min.
Jag måste få honom..
Jag vill ha honom.
Han SKA bli min.


Och fy farao vad det tär på dig när du vet du inte kan få honom. Du vill ha honom mer då. Mycket mycket mer. För så funkar vi som människor. Vi blir som narkotikapåverkade när något inte går enligt våra planer.

- Vi vill ha det vi inte kan få.
- Vi vill ha det som förbjuds oss.
- Vi vill ha det som är farligt.
- Vi vill ha det som inte är vårt.
- Vi älskar FÖRBJUDEN FRUKT.


Allt detta är så hemskt. Så hemskt tankesätt, hemska värderingar. Idiotskap. Noll moral. Noll självdiciplin. Brist på respekt. PRECIS ALLT PEKAR MOT HUR DÅLIGT DET ÄR. Men ändå är vi sånna..

Jag är sån.
DU är sån.


ne moras da budes moj
svejedno bih te ukrala
jer sto je tudje, sladje je.


SKRIVET AV AMINKA (klicka)


Kommentarer
Postat av: BREEZY

sv: vaddå, måste man känna någon för att ställa en fråga? :) tycker inte jag.

2009-09-26 @ 19:45:35
URL: http://breezy.se
Postat av: db

shit riktigt bra skrivet

2009-09-26 @ 21:02:10
URL: http://dblicious.blogg.se/
Postat av: BREEZY

sv: jag publicerar ju svaren i ett inlägg sen, men eftersom jag inte skriver med personen som ställt frågan så svarar jag inte på såna ;)

2009-09-26 @ 22:34:12
URL: http://breezy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0