Imma tell you something about true friendship

I livet har jag fått uppleva en massa vad det gäller kompisar. Tro mig, jag vet precis vilka som är äkta, och vilka som är falska. På sista tiden har många frågat mig "vad hände med honom/henne?" ja, vi gled isär helt enkelt. Det finns 3 olika sorters vänskap:

* Första sorten är dem du umgås med och dem du hälsar på. Dem är faktiskt samma sort. Bara för du umgås med dem, behöver det inte betyda att dem inte går och snackar bakom din rygg direkt när du sticker. En vän du bara hälsar på kan vara mer äkta än den du umgås med.

* Sen har vi den andra sorten. Dem du umgås med, men som samtidigt alltid ALLTID ställer upp för dig när du behöver det. När dem gör så mkt för dig och alltid hör av sig, det är dem du älskar till slut. Denna sorten kan faktiskt också vara falsk. För visst kan du älska en kompis, men med tiden glider man isär, trots att man lovat varandra att aldrig aldrig göra det. Och när det väl händer, sitter man där, sårad utan att ha hunnit reagera på att en nära vän faktiskt bara lämnade dig.
(va tvungen att lägga in den, så jävla söt :))
* Sist har vi det jag mest värdesätter i livet, en vänskap där tiden inte kan skilja er åt. En väskap som man kan snacka om "kommer du ihåg när", och påverka din vän på alla möjliga sätt. En vän du hade gråtit för, en vän du hade gått genom eld och vatten för. Du ser dem i ögonen, och ser ingen falskhet. Du vet att det är denna vän du kmr bli gammal med. Du vet, helt säkert, att det du gör för den hade den gjort likadant för dig. Det krävs inte 1 månad, 1 år eller 5 år för att veta att denna är äkta. Det krävs en livstid.

.

Dazzle Junction Glitter Text

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0