There is something great about life, you just have to find out what it is.

Tiden går så jävla snabbt, när jag tittar tillbaka; jag har bloggat mer än 1 år nu.
Det känns som ett halvår, till och med mindre.
Jag tänker mycket på hur framtiden kommer se ut, jag kan inte föreställa mig något speciellt, det kan gå på alla sätt...

Jag har fortfarande inte klargjort min bild i huvudet av vad som egentligen är viktigast i livet.
Men en viktig del är att man inte ska vara sårbar, och man ska hitta någon man kan ge sitt liv till. Lägga ut livet i dens händer. Men händer det så att den personen en dag släpper "ditt liv" ur sina händer, ska man snabbt kunna återhämta sig och leva vidare. Det finns inget som är så starkt som relationer mellan människor.
Meningen är att man ska hitta den som aldrig kommer att släppa dig. Hur ska man hitta den om man aldrig riskerar? Därför får man med försiktighet riskera, och lita på känslan.



Kärlek är inte något påhittat, och det sägs att dem som säger att det är påhittat, det är dem som aldrig upplevt det, det är dem som kommer fastna för en människa mest. Vad kärlek egentligen är, det är när en idealbild av männsikan i ditt huvud mitt från ingenstans uppenbarar sig framför dig. Hormoner utlöses i kroppen, det vi brukar kalla "fjärilar i magen".

"Did you know that when you’re in love, dopamine gives you the same feeling as when you would use cocaine? Every time you see your love, you get a shot of dopamine and it’s addictive."
Efter 3 år har man inte längre lika mycket av detta i kroppen, och man är inte lika kär i denna personen längre.

"Fenylethylamine is produced in your brain. Your heartbeat is increasing, you start to breath faster, and the palms of your hands start to sweat, your cheeks get an extra blood flow and you start to feel happier."

"When you’re in love adrenaline causes the reaction that you’re on standby all the way. Your pupils get bigger, your heart rate goes up, your breathing gets faster and you’re not so hungry."

Det är därför man saknar den man älskar, man är verkligen beroende av den personen, bokstavligt. För att hormonerna i kroppen verkligen fungerar som knark.

Ibland e jag så gay med mina inlägg

Dazzle Junction Glitter Text

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0