Bosnier del 2 :D

Haha alla diggade att jag förklarade bosnier i sammanfattning, ja jag måste ju säga att vi är väääääldigt annorlunda från andra folkslag. VI har liksom vårt eget, snor inte från andra. Utan detta har levt från osmanernas till och format oss till dem vi är idag haha :D

* Först kan man ju säga att alla bosnier dricker kaffe. Okej dem flesta gör ju det, men för bosnier är det ett måste. Man kommer till bosnien och där dricker dem STARKT kaffe från "fildzane" ahahah. Det är inte lätt, man får inte motstå, för dem äldre säger alltid "HAJDE MALO, SAMO MALO STA IMA VEZE :D UUUZMI HAJDE UZMI MALO" man baaa neeej orkar inte, dem ba "MAALLO HAJDE I MALO BAKLAVE UZ KAHVU" man orkar inte diskutera, man ba OOOKEJ ! daaaaaaaj ! hahaha

* OMG något jag verkligen hatar som ALLA bosniska föräldrar gör, om man typ gör något fel, eller vill göra något man inte gjorde på deras tid blir det alltid "KAD SAM JA BILA/BIO U TVOJIM GODINAMA..." (när jag var i din ålder...) man ba "MEN NU LEVER VI INTE PÅ ER TID" -.- hahahaha men det e klart, man måste ändå lyssna på dem för till slut visar det sig att dem alltid har rätt :P

* Och jag lovar, om inte VARJE bosnisk förälder säger "PAMET U GLAVU" (=va smart, eller typ gör inget dumt) innan man ska någonstans.



* Vi ska inte snacka om hur bosnier snackar i telefon.. KATASTROF.. vet inte om man ska kalla det snacka eller skrika.. helt seriöst.. när jag var yngre och min pappas kompis ringde honom, jag lovar - tveksamt om jag skulle ha öronproppar eller sånna man hade på träslöjden när man va yngre som skyddade öronen. Men på sista tid har jag märkt att bosniska killar i tonåren också har börjat... där sker "transformia" AHAHAH stadiet från att prata till att skrika i telefon.. min bror är inte i det stadiet än som tur e :P finns till och med en grupp på facebook "I don't scream, that's how we bosnians talk" eller ngt i den stilen HAHAHA

*Oftast när man säger ngt som inte passar föräldrarna börjar dem meningen med "JESILI TI NORMALAN/NORMALNA..." eller "STA JE TEBI?" eller "NA SVAKU IMAS ODGOVOR" hahaha man blir alltid dissad av dem alltså man har inget att säga AHHAHA

orkar ej skriva mer nu :D

Kommentarer
Postat av: irma

hahaha :D



allt stämmer jag känner verkligen igen mig asså jag kommer också från bosnien :)



2010-12-08 @ 19:14:39
URL: http://iirmadedic.blogg.se/
Postat av: Eeeee.

HAHAHA käääänner iggeeen mig:p

2010-12-25 @ 14:45:31
Postat av: Anonym

haha, pa sve stämma!

och att dom skriker i telefon, sen när dom lägger på, "picku maternu" xd

tro mig, jag lever som du ;o

2011-01-09 @ 19:40:09
Postat av: Netta

Hahahaha så sant!

Fin blogg :)

2011-01-30 @ 17:02:44
URL: http://balkanlicous.blogg.se/
Postat av: Netta

Hahahaha så sant!

Fin blogg :)

2011-01-30 @ 17:02:53
URL: http://balkanlicous.blogg.se/
Postat av: arma

hahaha allt stämmer till fyllo! :D

2011-03-01 @ 20:55:08
URL: http://aarmamakas.blogg.se/
Postat av: nathalie

åh va jag känner igen mig. Håller typ för öronen när ´pappa pratar i telefon..

2011-04-21 @ 00:11:58
Postat av: Edis

Tänka sig att jag hittade en blogg som hade sanning i sig om bosniers beteende haha. Rolig blogg måste jag säga ,"skulle varit roligare om du skulle nämnt armrörelserna under telefonsamtalen också " ;)

2011-04-22 @ 02:12:54
Postat av: arnela

HAHAH jaa men allt kanske inte stämmer in på alla, men de flesta familjer har det så HAHAH och armrörelserna är inte att leka med ! HAHAH

2011-04-22 @ 13:38:20
Postat av: Amina

Så sant, så sant!! haha

2011-06-19 @ 22:47:26
URL: http://aminadz.blogg.se/
Postat av: Esma

haha jag e kurd från turkiet och kan känna igen mig .. Föresten milka finns i turkiet och tyskland också :)

2011-08-14 @ 20:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0