¨Hoping for the best, expecting the worst..

"ha inte för höga förhoppningar arnela, för det är inte kul när man sedan blir besviken att det inte är som man tänkt sig"

sa en kompis till mig idag.
Det gör jag inte heller, jag har alltid förväntat mig det värsta men innerst inne är det klart att jag hoppas på det bästa. Jag har oftast lyckats. Men jag är trött på att försöka uppnå perfekt, alla kan ligga nära "perfekt" om man vill det. Jag har kämpat och jag har uppnått många bra saker, men jag är trött på att kämpa. Jag är trött på att vara perfekta tjejen, perfekta dottern, pefekta eleven, perfekta idrottaren, perfekta kompisen & perfekt i fucking allt. Det räcker. Från och med idag ska jag göra det som gör MIG lycklig. Och tänka liiiite mer på mig själv. Varenda dag står det i mitt horoskop:

You are so unselfish, Pisces, and it's okey to think about yourself, not only about others, you forget about what's best for you. Och det är såååå sant. Är så osjälvisk det bara går att bli. Men på sista tiden har ajg inte orkat. Som man brukar säga "Smile now, cry later". Vet inte riktigt om jag hade hållt med det för ett halvår sen, men nu känner jag att jag ska göra ngt kul av mitt liv, har tagit körkortet, ska fan göra ngt av mitt nyår, mina helger, min fria tid och utnyttja det till max !

Bloggen är en av dem bästa grejerna jag haft.
När man ser tillbaka är jag nöjd över varenda liten detalj i mitt liv. Över alla roliga tider, plus att man kan inse vilka som är kvar av dina nära & kära. "Never look back in the past, never miss someone, there is a reason they are the past and not the future" Och så är det.

Man har haft bra tider med många, delat många saker som ingen fått reda på förrutom just den. Men JAG är en person som OAVSETT om man nu är vän eller främling, aldrig aldrig aldrig hade öppnat min käft om något någon sagt till mig i förtroende. För förtroende är en av dem starkaste sakerna på denna jord. ALLA relationer byggs på förtroende, varenda en. Utan förtroende till varandra är man varken vänner, tillsammans eller någon man älskar. Anledningen till varför JAG bryter kontakt med någon är för jag förlorat förtroendet till den människan. Det är alltid anledningen. Och då blir människorna "the past"

Är man inte en person man kan förlita sig på och ha förtrende till, så är man ingen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0