Dags för Bosnier del 3?

Om ni vill se Bosnier del 1 & 2 finns dem under kategori "Bosnien" i höger sida av bloggen :)

Eftersom det varti många som läst dem inläggen, till och med ett år senare osv att det e ganska omtyckt tänkte ajg berätta lite mer om mitt kära folkslag. Också ganska passande nu när jag ska åka till mitt hemland i sommar :D

* Vi bosnier ska ALLTID ha med demhär orden när vi ska berätta ngt "Matere mi" "tita mi" "Svega mi" "Jebi ga" och "bolan " HAHA alltså jag har till och med hört bosnier som ska berätta för ngn som itne kan bosniska han/hon ba avslutar med "BA" HAHA vi e grova.

* VI alla dör för suho meso eller sudzuka ! (= torkat kött o salami) Jag lovar om det inte finns meze när bosnier sitter o dricker så e det inte fullbordat HHAH inte just jag då, lite annorlunda med kvinnor/tjejer. Men bland männen är det ett måste, med ost också.


(HAHAH denna bilden va ba för mkt "where cool people come from" orkar inte mer)

* Vi alla är fortfarande fast i stadiet där man itne får lov att göra vissa grejer pga "otur". Ibland får jag damp på det faktiskt. Typ NEMOJ ZVIZDATI PO KUCI. Jag lovar det säger ALLA bosnier. "Zoves dusmane". Vilket då kortfattat innebär att vi itne får vissla inomhus för vi kallar på andar -.-
Sen får vi inte lägga nyklar på bordet för det betyder otur, vi får inte klippa naglarna efter kl 6 för någon nära kan dö då, vi får itne sova med blött hår får då finns det risk att få hjärninflammation....

* En sak som e riktigt roligt är att föräldrarna kallar även sina döttrar för "sine". HAHAHA Alltså?????? vi är för mkt. Vilket betyder "sonen " men nu betyder det fan mer "mitt barn" hahah

* ALLA bosnier ska kunna låten "bosnom behar probeharao " annars är dem fan ingen bosnier, det kan jag lova er. Eller "ej od kad sam se rodio " dem 2 kan alla. Och någon av dem spelas MINST en gång varje gång man är på en fest haha.

* Våra nene/nane/bake är softast alltså! HAHAH dem har ALLTID panik över allt. Jag lovar överreagerar för allt. Typ man dricker kallt vatten när man är varm, dem ba "NEMOJ TAKO HLADNU VODU DA PIJES RAZBOLICES SE ". Man ba jaha? HAHAH Och alltid den "Gluho i daleko bilo " "Vela havle vela kuvvete " eller "Estafuallah "...

*Varje gång vi säger ngt bra om något barn eller så, så måste vi "Knacka i trä" för att det kanske händer tvärtom då. Typ "Jeesi mi lijepa.... daj da kucnem". -.- Och föräldrarna klär barnet så att kläderna är ut-och-in MED FLIT för att dem ska bli vackra när dem blir äldre HAHAH och det e sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0