It is what it is.

Det är något jag själv lärt mig. Istället för att sitta och försöka fixa något som du inte trivs med, så får du lära dig trivas med det. Alla människor har komplex, kanske inte så konstigt vissa tkr dem e för korta, för långa, vill ha annorlunda näsa, annorlunda kinder ögon eller läppar vad vet jag. Men istället för att sitta o titta sig i spegeln ska man sitta o tänka att man är den man är. Så är det.
Sen ska man inte använda detta som ursäkt heller om man tex gått upp i vikt eller gått ner i vikt. Klart om man kan fixa det så ska man göra sitt bästa för att trivas med sig själv.
Men har man mindre komplex växer självförtroendet och man växer som person.

Som tjej är det oftast så att man får ångest om man klippt håret, ska ta ett stort beslut eller köpa en överdyr klänning. Men som sagt, man får chansa och sen göra det bästa utav det. Blir håret fel är det bara till att lära sig leva med det tills deet växt ut igen. Inte fan ska man sitta hemma och klippa sina toppar själv för att man e feg för hur det kmr bli. Jag är en impuls människa och gör allt impulsivt och vågar. Jag tycker man borde vara det, för man får mer utav livet. Nog kul att sitta hemma och följa ett fucking schema och inte våga sig ut på utmaningar.

Jag har lärt mig en hel del om mig själv; vad jag vill, hur jag tar mig ut ur situationer, hur jag vill ha allt och hur jag är som person. Ibland kan det vara bra att ba sitta hemma och tänka igenom grejer. Det kanske låter löjligt men det e bra att känna sig själv. Det är bra att veta hur man är, och även lära känna andra mer än ytligt. Jag har t ex umgåtts en hel del med killar som kunnat vara bättre vänner en tjejer i många situationer, och har dessutom bra kontakt med min bror. Jag vet därför både hur tjejer & killar fungerar, det är bra att kunna. Kanske borde jag bli psykolog? HAHA Men hatar folk som inte är djupa. Och oftast är det så att folk som inte är djupa känner inte sig själva, dem kan inte uttrycka vad dem tycker - för dem på riktigt inte vet vad dem tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0