Vän eller ovän med sitt ex?

Jag vet inte hur jag ska ställa mig i den frågan. När mina tjejkompisar gör slut med sin kille säger dem "Det känns myckeet bättre att ha honom där, o veta hur han har det för man undrar alltid".
MEn grejen är den, att man börjar bry sig för mycket än vad man borde. Man ska alltid försöka hålla kontakten, men inte vara mer än "Hej-hur-är-det-vänner". Det är risk att man inte går vidare då. Sen beror allt också på hur ditt ex är. Är det ett svin som håller kontakten för att göra dig svartsjuk, så är det klart att man inte ska ha kontakt med den. Men är den någon som insett sitt misstag men ACCEPTERAR att man inte kan bli tsm igen, så ska man ha kvar den, kanske inte bästa vänner men ändå nära, man har ändå varit helan och halvan med denna person.

Och om ditt ex bryter kontakten finns det två alternativ till varför: Sårad och klarar inte av att se dig eller hatar dig och bryr sig inte om dej. :) Så lätt är det. Jag ska inte ta för mtk egna exempel det e ganska personligt, men jag är vän med mitt ena ex som faktiskt är riktigt godhjärtad och rolig som person, inte så att man blir tsm igen men man har kommit över det. Mitt andra ex har jag inte kontakt med, ganska synd för vi faktiskt varit vänner i flera år såklart vill man prata om det efteråt. Men det finns inget man kan tvinga fram.

Jag är faktiskt heller inte en tjej som har en kille hur som helst, utan är ute efter långa förhållanden därför är man också ganska petig med det, man måste hitta någon som man vet man kommer kunna komma överens med när man gör slut också alltså någon som e mogen och som bryr sig om dig och tänker på dig och hur DU har det när ni gjort slut - om du e ledsen sårad och nere. Det är annars svårt att komma över. Såklart är det inte HAN som ska trösta dig haha men bara tanken att han bryr sig om dej ger tröst och att ni pratar ut om VARFÖR ni gjorde slut och att det verkligen inte går att fortsätta vara tsm. Det är då man kommer över det lättast, och såklart om han visar sig vara ett svin till slut - sånna kommer man över hyffsat snabbt.

Kommentarer
Postat av: katarina

aww älskling ! :) känner igen mig där haha!

2011-04-22 @ 11:40:47
Postat av: sarah

snygg header :)

2011-04-22 @ 11:56:24
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Postat av: Josefine

Rayban solglasögon till salu. Svarta Wayfarer. HELT NYA med alla tags kvar. Nypris ca 1499:- jag säljer mina för 550 (frakt inkluderad i priset) FÖRST TILL KVARN... Kolla här: http://bloppisjosse.blogg.se/2011/april/saljes-svarta-rayban-wayfarer-rb2140.html

2011-04-22 @ 11:59:24
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/
Postat av: arnela

man tackar. :) Och ja Katarina, det var delvis lite till dig <3 Vi e för bra för att sitta o tänka tillbaka. Speciellt du hjärtat

2011-04-22 @ 13:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0