Klyftor mellan folket

Nu är detta min åsikt, och ni får gärna kommentera om ni tkr jag har fel (palla att jag måste "varna" läsarna nu varje gång för alla tar illa vid sig) iaf... Folk frågar ofta mig (som då är äkta bosnier) om jag hade kunnat vara tillsammans med en arab/alban/svensk/turk/dansk what ever. Men jag är lite kluven i 2. På ena sidan tänker jag att alla som har samma ursprung är precis likadana vad det gäller uppfostran, traditioner och uppväxt. Men å andra sidan tänker jag att alla är olika. Jag menar för att 2 ska passa ihop behöver dem inte komma från samma land.



Visst underlättar det om man är det för man "förstår varann" och då bosniska killar inte hade tyckt det var konstigt att jag inte får gå ut när jag vill och att bosniska tjejer lagar mat när dem e 12 och att vi är på ett visst sätt för att dem kanske har systrar som behandlas ungefär likadant. Jag säger inte alla men dem flesta. Men sen om personligheten passar med en annan är en annan femma. Jag som själv är utåt social och skrattar nästan alltid hade aldrig kunnat se mig med en allvarlig osocial kille. Vissa personligheter är det bra om man är varandras motsatser för att det sägs att man då "kompletterar varandra" och hittar en mittemellan-balans.

Sen är det en annan faktor också (som jag hatar så jävla mycket) är snacket. Hade jag hittat annan än bosnier finns det bosniska "extremister" som hade tyckt det var SÅ fel. Och eftersom det snackas så mycket så hade väl det till slut fått mig till att göra slut. Man pallar inte, fattar inte varför folk ska bry sig så mycket om ursprung egentligen. Man är i grunden en PERSON inte en bosnier,arab,alban,afrikan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0