Träningstips...

Idag tänkte jag: Alltså fyfan vad det är JOBBIGT ! Det som är så jävla jobbigt är konditionsträningarna, och man får inte bättre kondition om man inte pressar sig över "jag orkar inte-gränsen" och håller där i 20 min..

Bästa sätten att komma dit är att inte tänka på att du håller på att dö av överansträngning och det gör jag på olika sätt:

* Kolla INTE minuterna, det gör att det känns som en evighet. Kolla hellre hastigheten eller kcal/h som brukar variera, och försök "pusha dig" till så högt som möjligt
* ÖVERDRIV INTE, alltså typ man har en hög puls i typ 30 sek sen kan man inte andas mer och går ner till en riktigt låg puls. Håll hellre en mellanhög jämn puls och håll där i minst 30 min.
* Finns det TV i gymmet så varför inte välja Crossmachine/Treadmill precis framför den med din favoritkanal?
* Det jag ibland brukar göra är fokusera på en muskelgrupp medan jag tränar, ex benen och försöker få dem i takt med musiken jag har i öronen - ex öka i refrengen :)

* Peppmusik.. här är den jag blir mest peppad av :) :

(fast denna har jag en lite snabbare version av)



klassiker:


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har sjukt bra längd, men haru inte gått upp i vikt det senaste året.. inget dåligt med det, snarare snyggt. Men hur har du gjort, har jätte svårt och gå upp :(

2011-02-27 @ 19:46:44
Postat av: arnela

hahaa njaa nog går man upp när man blir äldre. Jag har inte gjort ngt :) bara tränat upp rumpan tränat in magen sen ska man inte va för noga med maten för som sagt kurvor e hett :) Och om du har svårt att gå upp beror på din ämnesomsättning antagligen hahaaha, är du FÖR smal så träna, bygg upp muskler för hellre muskler än ben :P

2011-02-27 @ 22:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0