Vad säger dem? "Det man inte vet har man inte ont av?"

Tänkte på det idag. Det som egentligen menas är att om man inte säger sanningen till en person kommer den inte veta ngt och heller inte vara sårad. Men sen tänkte jag; Samma sak gäller nog när man saknar något. Det man aldrig upplevt kan man ju inte sakna eller hur?

När man väl upplevt kärleken kommer man aldrig undan. Okej sen finns det folk som inte tror på kärleken men egetntligen är det bara för dem aldrig fått uppleva det. Jag själv saknar det som fan.
Det är väl klart man saknar någon att hålla i hand, smsa med, få råd från, mysa kolla film med, gå ut o äta med, dela din vardag med och skoja med.. Men sen är det en del som jag tycker är viktigare och anledning till varför jag varit singel. Förrutom allt det jag nämnde ska han vara lika sjuk som mig, vara spontan, inte trycka ner en utan lyfta en, älska en då man är som värst, inte översvartsjuk, vara full med fantasi och det viktigaste av allt läsa av tystnaden. Då han kan göra det - då är han den rätta.

Att läsa av tystnaden är först och främst att det inte en "pinsam tystnad" då e det likabra att bryta kontakt direkt sånna "pinsamma tystnader" ska inte finnas. Och när tystnaden talar ska han veta; Hon är ledsen, hon är glad, hon vill jag ska hålla om henne, det är något som stör henne osv. Tro det eller ej har träffat folk som kan läsa av den tystnaden men dock bara vänner. När en kille säger "Jag ser på dig att du är ledsen" då du försökt dölja det håll hårt i honom för det är guldvärt.

Ibland önskar man att man aldrig upplevt kärleken faktiskt för man går ständigt runt och tänker på vad som kunnat vara. Jag ser vänner som aldrig upplevt kärleken eller ja upplevt att bli sårade. Dem har en helt annat sorts leende, dem har inte blivit ärrade.. än..

Kommentarer
Postat av: Güllia

bra skrivet!

2011-06-30 @ 00:41:02
URL: http://majmuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0