Lögn :)

Jag tänkte på det med "less sugar" bla bla bla som finns i alla varor nuförtiden. Alltså, man blir så blind av det. Jag menar folk tar godis som består av "mindre socker" eller liknande, och tycker men detta smakar skitgott och är nyttigt, och sen keddar o blir fetton. Har ni aldrig tänkt på att om dem tar bort socker, så lägger dem in ngt annat? Typ mer gelatin eller andra sockerarter.


Man ska kolla på kcal och innehållet. Ska man dra iväg och träna är det ingen ursäkt att man behöver socker. För socker ger dig en "direkt kick" som kanske varar 30 min? Sen blir man SLÖ och hjärtat får en chock. Välj hellre typ kokta morötter som ger snabb energi :) eller pasta (som dock är snabba kolhydrater)

Sen vet jag också att tjejer alltid tänker "Det är fredag, jag förtjänar att gotta mig lite" Så blir det att man ätit en hel glass, massa chips, godis & druckit läsk. Sen dagen efter säger man "Det är helg jag kan ta och slappna av lite nu och börja på måndag" Sen blir det att man käkar lördagspizza och tar en milkshake. Så blir det 3/7 veckodagar är man onyttig och undrar varför träningen inte ger resultat? Man måste ha disciplin om man vill ha resultat :)

Man tänker också "Mörk choklad är nyttig" så käkar man ett halvt paket. Bara för det är nyttigare än vanlig choklad betyder det inte att det har mindre kcal? Alltså får du lika mkt energi av båda sorterna men den ljusa har högre sockerhalt.

Ett annat tips är att efter träning äta mycket proteiner (inte för mycket) för att bygga upp musklerna, och nästa träning känns mycket mycket lättare :D även tjejer som inte vill ha "ballongmuskler" för strechar man efter så får man inte det ;) Bästa proteinkällan : kykling :)


Något ni undrar, bara fråga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0